ULX-D systeem met digitale draadloze microfoons wint op geluidskwaliteit, betrouwbaarheid & accutechnologie

Stefan Raebel, hoofd audiovisuele middelen aan het Badisches Staatstheater

Op dit moment zijn er geen andere draadloze systemen die zo goed presteren — en mijn collega's zijn het met mij eens!

Over de ULX-D

Het ULX-D systeem gaf ons direct een goed gevoel.

Stefan Raebel, hoofd audiovisuele middelen aan het Badisches Staatstheater

Klantbehoefte

Het Badisches Staatstheater in de Duitse stad Karlsruhe, biedt sinds de renovatie van 1975 in twee zalen plaats aan publieksuitvoeringen van opera, drama en ballet.

De 15 jaar oude draadloze apparatuur was toe aan vervanging, en kon ook niet meer werken op de resterende RF-frequenties voor draadloze audioverbindingen na herziening van de spectrumindeling in Duitsland.

Oplossing

De theaterdirectie liet voor de vervanging al snel het oog vallen op Shure ULX-D, zo legt Stefan Raebel uit, hoofd audiovisuele middelen aan het Badisches Staatstheater. "We hebben ook een ander digitaal draadloos systeem bekeken, maar dat voldeed niet helemaal," is zijn commentaar. "Het ULX-D systeem gaf ons direct een goed gevoel."

We beschikken nu over een 36-kanaals digitaal en draadloos ULX-D microfoonsysteem van Shure dat een kristalheldere geluidsweergave en storingsvrije versterking levert.

Resultaat

De theaterdirectie roemt vooral de hoge geluidskwaliteit van het digitale ULX-D systeem, het grote aantal beschikbare kanalen en de bedrijfszekerheid — dat laatste komt omdat het systeem storingsbronnen herkent en razendsnel van frequentie wisselt voordat de storing hoorbaar wordt.

"Het ULX-D systeem klinkt geweldig en heeft bewezen zeer betrouwbaar te zijn," vertelt Raebel. "We gebruiken het nu al drie jaar, en er is nog nooit een signaal weggevallen."

Het gebruik van oplaadbare lithium-ionaccu's is een ander pluspunt van het systeem. De lange gebruiksduur, korte laadtijden en nauwkeurige aanduiding van de resterende acculading maken flexibeler werken mogelijk, zelfs bij lange voorstellingen. "Een stuk van Wagner kan makkelijk vijf of zes uur duren," zo legt Stefan Raebel uit. "Als je de tijd in make-up erbij rekent kan dat gemakkelijk uitlopen tot zeven of acht uur. Maar met deze batterijen hebben we nog nooit een probleem gehad.

Vergelijkbare Case Studies